Hoe vertaal je je corporate kernboodschappen consistent naar concrete, authentieke verhalen?
Wat?
Jij en je collega’s zijn de meest geloofwaardige ambassadeurs voor een ijzersterke reputatie van je bedrijf. Maar dan moet iedereen uiteraard wel doordrongen zijn van dezelfde, juiste boodschappen én deze op een aantrekkelijke manier kunnen brengen. Als interne communicatie-expert speel je hierbij een belangrijke rol.
In deze Message Workshop helpen we je met het opstellen van een Message House, dat als basis dient voor consistente bedrijfsboodschappen. Hiermee kun je dan vanuit je eigen expertise en persoonlijkheid de kernboodschappen van je bedrijf aanpassen aan eender welke doelgroep.
De workshop is interactief met oefeningen, tips en journalistieke technieken die onmiddellijk toepasbaar zijn in gesprekken met de voor jullie meest relevante stakeholders.
Wat leer je tijdens deze sessie?
- Hoe maak je van je management en collega’s de beste ambassadeurs die je bedrijfsboodschappen op de juiste manier kunnen brengen zodat je een eenduidig verhaal kan vertellen, zowel intern als extern?
- Met behulp van een Message House, leren we strategische boodschappen afstemmen op verschillende doelgroepen en doelstellingen. Steeds met een persoonlijke toets en storytelling technieken
- Inoefenen van de theorie met praktische oefeningen in realistische scenario’s
Vragen die we beantwoorden:
- Waarom is het belangrijk dat elke collega van dezelfde kernboodschappen vertrekt?
- Hoe stel je een Message House op?
- Hoe pas je je kernboodschappen aan aan verschillende doelgroepen en breng je toch een consistent verhaal dat de corporate messaging ondersteunt?
- Hoe kunnen journalistieke technieken je helpen om de juiste input te verzamelen voor je interne communicatie?
- Hoe breng je je corporate kernboodschappen op een authentieke, inspirerende manier die mensen aanspreekt?
Over de trainer
Karen Sleurs is co-founder en managing director bij strategisch corporate communicatiebureau Wyngs. Als ex-journalist van de kranten van DPG-media en als consultant van bedrijven als Coca-Cola, Q8 en Liantis, is ze gespecialiseerd in corporate communicatiestrategie en storytelling. Karen is ook founder van de Wyngs Corp Coms Academy, dat communicatietrainingen op maat verzorgt voor bedrijven.
Prijs
Deze opleiding kost (excl. btw):
- 295 euro voor leden van vonk
- 395 euro voor niet-leden
Wil je deelnemen aan deze activiteit en ineens ook lid worden van vonk, dan kun je deelnemen tegen ledenprijs. Vink deze keuze aan in het inschrijvingsformulier. Meer weten over het vonk-lidmaatschap en wat dat voor jou kan betekenen? Klik hier.
Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor aanvang van de opleiding. Daarna is het bedrag verschuldigd. Meer info in onze algemene voorwaarden onderaan deze pagina.
Wegbeschrijving
Deze training vindt plaats bij The Oval Office, Havenlaan 86C B15, in 1000 Brussel (site Tour&Taxis).
Elke weekdag is er van 05.30 uur tot 22.00 uur een gratis pendeldienst beschikbaar vanaf het station Brussel-Noord. Elke 5 à 10 minuten rijdt er een shuttledienst heen en weer van het station Brussel-Noord (onder het station) naar de locatie van Tour & Taxis.
Inschrijven
"*" geeft vereiste velden aan