Congres 2024: Ontdek de trends die de grenzen van interne communicatie verleggen
Tijdens het vonkcongres op 16 oktober duiken we in de vraag hoe we écht het verschil kunnen maken. Ontdek welke de trends de grenzen van interne communicatie verleggen.
In de huidige maatschappelijke en economische context verwachten organisaties en bedrijven dat hun communicatieafdelingen niet alleen uitstekende uitvoerders zijn, maar ook dat ze strategisch meedenken en effectief bijdragen aan de toekomst van de organisatie.
Op het congres vind je een antwoord op deze prangende vragen
- Hoe kun je interne communicatie in jouw organisatie naar een hoger niveau tillen?
- Hoe zorg je ervoor dat de strategie gedragen wordt door alle medewerkers in de organisatie?
- Hoe maak je van je medewerkers ambassadeurs die positief bijdragen aan de employer branding?
- Wat zijn de evoluties in interne digitale communicatie en hoe beïnvloeden die de medewerkerservaring?
Elke vraag wordt beantwoord door een vooraanstaand expert met een inspirerende keynote. Dit wordt gevolgd door een sprekende case study of een levendig panelgesprek met ervaringsdeskundigen, waarbij inzichten en praktische kennis worden gedeeld.
Laat je inspireren en netwerk met collega’s
Profiteer van de inzichten van vooraanstaande (inter)nationale experts, en ga naar huis met nieuwe inzichten uit de ervaringen van collega’s.
Programma
Onthaal
Welkom
Keynote: How to increase the strategic impact of internal communication in your organisation.
Practical insights into how much strategic influence communicators have, the factors that limit this and how to have overcome them to add more value. Keynote by Dominic Walters, IoIC President-Elect from the United Kingdom based on the findings of their 2024 IC Index research
Case: Hoe krijg je IC op strategisch niveau in de organisatie? En hoe organiseer je jouw interne communicatie?
Evelien Bellemans (Colruyt Group) licht toe welke stappen ze daarin gezet heeft.
Panelgesprek: Waar sta jij als IC verantwoordelijke in de organisatie? Hoe kan je de positie van interne communicatie en jouw rol daarin versterken?
Vier interne communicatiecollega’s gaan in gesprek met Eric Goubin, onderzoeker bij Thomas Moore.
Koffiepauze en netwerken
Keynote: Jouw medewerkers als fans. Hoe zet je ‘ambassadorship’ in voor employer branding?
Wil Michels komt toelichten hoe je zijn fan- en familiestrategie kan toepassing in interne communicatie.
Case: 200 jaar AG Insurance: De ambassadorstrategie als motor van je IC.
200 jaar AG. Het verhaal van een unieke verjaardag. Een punt op een tijdlijn dat AG aangreep als een momentum om de bedrijfscultuur duurzaam te versterken. En het bedrijf meer dan ooit te laten stralen naar de buitenwereld, dankzij zijn eigen medewerkers.
Inge Vandewiele, verantwoordelijk voor Employer Branding & Corporate Communication bij AG Insurance toont hoe AG van zijn employee experience de driver maakte van zijn employer brand, gedragen door een sterke community van authentieke ambassadeurs.
Panelgesprek: Is Employer Branding een verantwoordelijkheid voor IC of HR?
Panelgesprek tussen IC- en HR-verantwoordelijken gemodereerd door Evelyne Sinnaeve.
Deelnemers:
- Niels Klockaerts (Recruiter bij Q8)
- Barbara Spyckerelle (Roularta media groep)
- Danny Erreweyeart (Evonik)
Lunch
Keynote: Communiceren over organisatiestrategie en -veranderingen: hoe krijg je iedereen mee?
Thomas Brion (Threon) gaat op basis van eigen case-ervaringen en internationaal onderzoek in op de vraag of de traditionele aanpak die we allemaal kennen wel nog werkt.
Case: Hoe Q8 zijn strategische transformatie succesvol heeft vertaald naar zijn medewerkers.
De marktverandering naar mobiliteit en elektrisch rijden zette Q8 ertoe aan om drastisch zijn strategische koers te wijzigen, zowel op commercieel als op cultureel vlak. Katia Van Bouwel, verantwoordelijke Brand & Corporate Communications Q8 Northwest Europe deelt hoe ze de communicatie rond deze change succesvol hebben aangepakt.
Panelgesprek: Hoe maak je de organisatiestrategie relevant voor alle stakeholders (ook de moeilijk bereikbare)?
Hoe maak je de organisatiestrategie relevant voor alle stakeholders (ook de moeilijk bereikbare)?
4 vonkleden gaan in gesprek, gemodereerd door Ilse De Smet (com@co).
Koffiepauze en netwerken
Keynote: Evoluties in interne digitale communicatie: wat verandert, wat werkt en waarom?
Christiaan Lustig, auteur van het boek ‘Digital employee experience: met je medewerker voorop richting een menselijke digitale werkomgeving’.
Wrap-up: Wat hebben we geleerd vandaag?
Netwerkdrink
Sprekers
Prijs
Early Bird (tot en met 28/06/2024):
- €355 voor leden
- €355 via uitnodiging ‘bring a friend’ (*)
- €440 voor niet-leden
Standaard (vanaf 29/06/2024):
- €395 voor leden
- €395 via uitnodiging ‘bring a friend’ (*)
- €490 voor niet-leden
(*) Met het ‘bring a friend’-actie kan je op uitnodiging van een vonklid deelnemen aan ledentarief. Vul in het veld ‘opmerkingen of vragen’ de naam in van het vonklid dat jou heeft uitgenodigd.
Wegbeschrijving
KAVA Congres Centrum, Consciencestraat 41, 2018 Antwerpen.
Hier vind je alle informatie over de bereikbaarheid van het congrescentrum.
Inschrijven
"*" geeft vereiste velden aan