De FEIEA Awards 2024 zijn geopend

Ook dit jaar kan je deelnemen aan de prestigieuze FEIEA’s annual Grand Prix awards. Dit is hét moment om jouw werk in interne communicatie te laten schitteren op een Europees podium.

Terug naar overzicht

Waarom meedoen?

  • Erkenning en waardering: jouw werk wordt beoordeeld door een panel van experts en krijgt de erkenning die het verdient.
  • Netwerkmogelijkheden: maak kennis met topprofessionals uit het vakgebied en breid je netwerk uit.
  • Best practices delen: inspireer anderen met jouw succesvolle projecten en leer van de meest innovatieve communicatieoplossingen.

Voor wie?

De FEIEA Award-wedstrijd staat open voor alle communicatieprofessionals die medewerkers als belangrijkste doelgroep hebben. Iedereen die betrokken is bij interne communicatie kan deelnemen, waaronder bedrijven, verenigingen, overheidsinstellingen, liefdadigheidsorganisaties, universiteiten en andere onderwijsinstellingen, communicatie- en contentbureau’s en freelancers/consultants.

Kostprijs

Omdat vonk lid is van FEIEA genieten onze leden van korting op het inschrijfgeld.

  • Leden van FEIEA: 150 euro per case
  • Niet-leden van FEIEA: 250 euro per case

Enkele regels

  • Inzendingen moeten zijn geproduceerd tussen 1 september 2023 en 30 september 2024;
  • Je kan zoveel inzendingen indienen als je wil
  • Een inzending kan slechts in één klasse worden ingediend. Als een inzending in de verkeerde klasse is ingediend, kan jouw nationale vertegenwoordiger, de directeur van de FEIEA Grand Prix of de pan-Europese jury deze toewijzen aan wat volgens hen de meest geschikte klasse is;
  • Inzendingen worden alleen beoordeeld als interne communicatie. Als een inzending uitsluitend voor een extern publiek is geproduceerd en geen intern communicatie doel dient, wordt deze gediskwalificeerd. Er worden geen terugbetalingen gedaan voor gediskwalificeerde inzendingen;
  • Als er onvoldoende inzendingen in een klasse zijn, wordt die klasse gesloten en krijgen deelnemers in die klasse een terugbetaling;
  • Alle inzendingen en ondersteunende materialen worden vertrouwelijk beheerd en beoordeeld.

Inschrijven

Stuur één of meer cases in via de link in het ‘entry pack’ dat je vindt op de website van FEIEA. De uiterste inzendingsdatum is 25 oktober 2024.

 

Voor welke categorieën kan je een case inzenden?

Er zijn 7 categorieën waarvoor je cases kan indienen. We lijsten ze even op.

1. Beste algemene interne communicatiestrategie (Class S1).
In deze categorie worden de interne communicatie strategieën of campagnes beoordeeld die zijn ontworpen om duidelijk omschreven strategische doelen te bereiken.

De jury graag meer weten over de campagneplanning, de doelgroepen, een beschrijving van uitdagingen en eventuele beperkingen en de rationale voor de creatieve benadering en gebruikte hulpmiddelen.

2. Beste interne communicatie veranderstrategie (Class S2)
In deze categorie komen alle IC-strategieën/campagnes aan bod die organisatorische verandering hebben ondersteund en/of nieuwe werkmethoden of praktijken hebben geïntroduceerd. Dit kan een organisatorische of culturele verandering zijn, of een reactie op een specifieke gebeurtenis of crisis (bijv. een fusie, introductie van een nieuwe CEO, etc.).

De jury bekijkt hoe je het probleem hebt aangepakt, hoe je met andere delen van de organisatie hebt samengewerkt en welke maatregelen je nam om succesvol te zijn.

3. Beste multidisciplinaire communicatiestrategie (Class S3).
De FEIEA Awards willen de samenwerking van de interne communicatieafdeling met partners zoals HR, IT en andere organisatorische afdelingen stimuleren.
In deze categorie worden cases beoordeeld in domeinen zoals employer branding, diversiteit & inclusie of duurzaamheid.

Inzendingen moeten deze multidisciplinariteit als strategische hefboom voor de organisatie aantonen. Laat zien hoe het de manier waarop uw organisatie communiceert en haar mensen betrokken heeft, heeft veranderd.

4. Beste interne communicatie magazine/krant (Class C1)
Deze categorie is voor elke reguliere interne publicatie met minimaal 3 uitgaven per jaar. Deze publicatie bestaat uit artikels en visuals met als doel de verbondenheid te versterken. De publicatie kan kort zijn en op de actualiteit inspelen, of het kan langere feature-verhalen bevatten.

De ingezonden publicatie kan op elk drager zijn, zowel print als digitaal. Je moet aantonen hoe je dit kanaal hebt gebruikt om de organisatiedoelstellingen te bevorderen, bijvoorbeeld wederzijds begrip, strategische kwesties, helderheid van algemene boodschappen en gemeenschap, etc.

5. Beste interne communicatie digitaal platform (Class C2)
Deze categorie is voor alle digitale kanalen die online content bieden voor interne doelgroepen. Verschillende digitale formaten zoals intranetten, apps, microsites of andere digitale publicaties die online worden verdeeld zijn mogelijk.

Digitale kranten of tijdschriften zijn uitgesloten omdat ze vallen onder Class C1.

De inzendingen moeten aantonen hoe ze hebben geholpen de prestaties van de organisatie te verbeteren, een probleem in jouw organisatie op te lossen of nieuwe manieren van werken mogelijk te maken. Als je de interactieve elementen van het intranet wilt laten zien, moet je ervoor zorgen dat de juryleden toegang hebben tot het intranet.

6. Beste interne communicatie audiovisuele productie (Class C3)
Deze categorie is voor elke vorm van audio- of videocommunicatie, van eenmalige films tot reguliere podcastseries.

De jury wil weten waarom je voor dit specifieke kanaal heeft gekozen, hoe het bijdraagt aan de algemene bedrijfsdoelstellingen en hoe je het succes ervan hebt gemeten.

7. Beste interne communicatie event (Class C4)
Deze categorie is voor alle interne evenementen (bijv. een conferentie, roadshow of evenement dat de betrokkenheid van medewerkers stimuleert) die worden gebruikt om een specifieke organisatieuitdaging intern te communiceren, collega’s te informeren en inspireren, gedragsverandering te bevorderen of medewerkers te betrekken en motiveren.

In de case wordt het algemene doel beschreven en hoe het evenement is gepland om dit te bereiken. Vertel de jury ook over het publiek, of dit nu een medewerkers zijn of voor leden/stakeholders, wat u heeft gedaan, hoe goed het werkte en de impact die het had.

Gerelateerde nieuwsberichten

Vacature: Hoofdverantwoordelijke communicatiedienst AZ Sint-Maarten

Ziekenhuis AZ Sint-Maarten in regio Mechelen zoekt een nieuwe hoofdverantwoordelijke voor haar...
Lees meer

Vacature: Teamleider Communicatie bij UGent 

Bouw mee aan het communicatiebeleid van de...
Lees meer