Vonk bouwt verder met een nieuw bestuur en een vernieuwde werking

Met Inge Vandewiele als nieuwe voorzitter, twee nieuwe bestuursleden, zeven nieuwe kernleden en een vernieuwde werking rond vijf themagroepen zet ons netwerk een volgende stap in zijn ontwikkeling. We danken ook van harte de mensen die mee vorm gaven aan vonk en die nu een stap opzij zetten.

Terug naar overzicht

Dankjewel Kathleen, welkom Inge

Na zeven jaar geeft Kathleen De Smedt de voorzittersrol door aan Inge Vandewiele. Onder haar voorzitterschap groeide vonk verder uit tot een sterk netwerk voor communicatieprofessionals, met een breed aanbod aan kennisdeling, ontmoetingen en professionele ontwikkeling.

Voor haar jarenlange inzet, haar engagement en de richting die ze mee heeft uitgezet, zijn we haar bijzonder dankbaar.

Met Inge Vandewiele kiest vonk voor continuïteit én vernieuwing. Samen met het bestuur wil ze het netwerk verder versterken, nieuwe initiatieven uitbouwen en inspelen op de noden van communicatieprofessionals.

“Wat mij aanspreekt in vonk is de combinatie van expertise en engagement. Zoveel mensen zetten zich vrijwillig in om collega’s uit het vak vooruit te helpen. Het is een eer om daar als voorzitter aan te mogen bijdragen.”

We kijken ernaar uit om samen met haar aan dit nieuwe hoofdstuk te schrijven.

Vers engagement in bestuur en Algemene Vergadering

Vernieuwing draait niet alleen om plannen, maar vooral om mensen. We zijn dan ook blij dat zeven nieuwe kernleden zijn toegetreden tot de Algemene Vergadering. Zij brengen extra expertise, ervaring en nieuwe ideeën mee naar het netwerk.

Daarnaast verwelkomen we Ilse Rabau en Peter Op de Beeck als nieuw lid van het bestuur.

We nemen met veel waardering ook afscheid van mensen die mee vorm gaven aan vonk: Kristine De Smet en Barbara Kempeneers in het bestuur (Barbara blijft gelukkig kernlid), en kernleden Guido Mertens, Jeroen Naudts en Birgit Roels. We danken hen van harte voor hun inzet, hun tijd en hun bijdrage aan de werking van vonk. Hun engagement heeft mee gebouwd aan het netwerk dat vonk vandaag is.

Vernieuwde werking rond vijf themagroepen

Met deze nieuwe lichting introduceren we ook een vernieuwde manier van werken. Voortaan organiseren we onze werking rond vijf themagroepen: Onderzoek, Opleidingen, Communicatie en marketing, Events en Netwerking en Partnerships.

Elke themagroep brengt kernleden en een bestuurslid samen rond een specifiek domein, met duidelijke verantwoordelijkheden. Zo kunnen ze zich gerichter engageren rond onderwerpen waarin ze expertise hebben en dragen ze rechtstreeks bij aan de verdere ontwikkeling van het netwerk.

De volledige uitleg over de rollen, verwachtingen en werking van de themagroepen vind je terug in de presentatie over de kernledenwerking.

Samen verder

Met nieuwe mensen, nieuwe ideeën en een vernieuwde werking kijkt vonk vol vertrouwen vooruit. Eén ding blijft daarbij onveranderd: onze ambitie om communicatieprofessionals te inspireren, te verbinden en te versterken in hun vak.

Benieuwd wie vandaag mee de motor van vonk vormt? Maak kennis met onze bestuursleden en kernleden.

Gerelateerde nieuwsberichten

Van zenden naar bewegen: het vonkcongres landt op 16 oktober in het Vlaams Parlement

Zet alvast een dikke kring rond vrijdag 16 oktober. Dan strijkt het vonkcongres neer in het Vlaams Parlement, met een thema dat ons vak recht in het...
Lees meer

Word mee de motor van vonk en stap in onze kernledenwerking

Het communicatievak evolueert razendsnel en vonk evolueert mee. Om de kennis, ervaring en goesting van onze leden nog krachtiger in te zetten,...
Lees meer