De dag is opgebouwd rond vier keynotesessies, telkens gevolgd door een rondetafelgesprek. In dat gesprek ga je met collega’s dieper in op wat je gehoord en geleerd hebt en delen we inzichten over onze rol en toegevoegde waarde.
Samen gaan we aan de slag om het begrip te vergroten voor de rol die wij spelen in het bevorderen van effectieve communicatie binnen onze organisaties. Als communicatieprofessionals is het cruciaal om ons werkveld en benodigde competenties te kennen en ze kritisch te durven evalueren.
Onze vier genodigde topsprekers zullen ons hierin challengen, begeleiden en massa’s nieuwe inzichten bezorgen.
Op het programma
Martine Van Driessche is een ervaren rot in het communicatievak. Als directeur van het toenmalige BVic ontwikkelde ze het communicatiekwadrant waarin ze de vier pijlers beschreef die de rol en functie van interne communicatie bepalen.
Aan de hand van dit kwadrant nodigt ze jullie uit om kritisch na te denken over wat je vandaag doet én vooral (nog) niet doet. Martine’s keynote zal je inspireren om jouw ontwikkelingsplannen onder de loep te nemen en te zoeken naar die opleidingen die je helpen jouw carrièredoelen te behalen.
Wil Michels is een gevierd auteur uit Nederland. Bekend zijn vooral het ‘Communicatie Handboek’, het ‘Communicatiemodel compact’, ‘Communicatiestrategie en Fanstrategie’. Zijn inspirerende, interactieve workshops over creatief denken en communicatiestrategie maken van hem een veelgevraagde spreker.
In zijn keynote daagt Wil ons uit om na te denken over het belang van een communicatiestrategie, het formuleren en delen ervan en wat het ons oplevert. Een taak die we – zoals gebleken uit cijferonderzoek door Eric Goubin – nog te weinig vervolledigen.
Lili Matthijs, onze derde spreker – is van kindsbeen af met verhalen bezig. Professioneel maakte ze radionieuwsverhalen en – bij HR Square – schreef ze jarenlang artikels gebaseerd op de vele gesprekken die ze voerde. Vandaag is ze zaakvoerster van Different Views dat via storytelling en de dialoog problemen en uitdagingen wil aanpakken bij individuen en teams. Haar talent ligt in het verbinden van mensen, hen meekrijgen en op verhaal brengen om tot de essentie te komen.
In haar keynote leer jij hoe je met storylistening en storytelling de onderstroom in jouw organisatie leert kennen, hoe je die kennis kan inzetten om mensen te verbinden, ze in beweging te brengen, ze te inspireren, een houvast en duidelijke richting te geven.
Cyriel Kortleven maakte wereldwijd naam met zijn boek ‘Change Mindset’ en wist honderden bedrijven wereldwijd te inspireren om verandering echt te doen werken.
Op de Voorjaarsvonk reikt hij ons de handvaten aan om je slaagkans van verandertrajecten – zowel persoonlijk als op organisatieniveau – te verhogen. Ontdek de ‘Brainflix’-metafoor, krijg inzicht in het onderbewuste bij besluitvorming en ga aan de slag met enkele eenvoudige principes om gewenst gedrag te bevorderen.
Mis deze kans niet om je kennis te verdiepen, je netwerk uit te breiden en je carrière in interne communicatie naar een hoger niveau te tillen.
Ik schrijf me in!