Hoe meet je de bijdrage van communicatie tot het succes van organisaties?

Een van de moeilijkste taken voor communicatieprofessionals is om duidelijk aan te tonen hoe directe, tastbare waarde wordt toegevoegd aan een bedrijf. Maar al te vaak begrijpt senior management de volledige impact van de functie niet en slagen communicatieprofessionals er niet steeds in dit duidelijk over te brengen. Gaat het over het opbouwen van reputatie en merken, het verkrijgen van thought leadership, het stimuleren van werknemersmotivatie, of nog wat anders? De grote variatie aan theorieën en methodes, zorgt voor onzekerheid bij bedrijfsleiders en communicatieprofessionals. Als gevolg daarvan wordt de functie door het management gezien als een nettokost voor de organisatie in plaats van als een bron van waarde.

Terug naar overzicht

Jeroen Naudts van Starfish Consultancy ziet in de Communication Value Circle (CVC) enkele KPI’s die interessant kunnen zijn voor interne communicatieprofessionals om hun toegevoegde waarde aan te tonen.  Lees meer... 

Volledig artikel lezen? Meld je aan of word lid van vonk.
Aanmelden Lid worden