Kenniscentrum
Vonk is de kennis- en inspiratiepartner voor iedereen die meer impact wil creëren dankzij interne communicatie. Hier vind je de nodige kennis en inspiratie om interne communicatie in te zetten als hefboom voor jouw organisatie.
Lid zijn van vonk, wat houdt dat in?
Kennis zit in het netwerk, daar zijn we bij vonk van overtuigd. Elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen, opleidingen volgen van experts in hun vakdomein en tweewekelijks op de hoogte gehouden worden van wat er leeft in ons vakgebied, het is maar een greep uit wat je mag verwachten van het lidmaatschap.
Over vonkData inzetten voor impactvolle interne communicatie: een praktische gids
Het belang van data in interne communicatie neemt snel toe. Meer dan ooit worden communicatieprofessionals gevraagd om hun initiatieven met meetbare...
Lees meer
18 KPI’s om de impact van (interne) communicatie te meten
De impact van je communicatie-inspanningen meten – het is en blijft een uitdaging voor interne communicatoren. Op basis van de Barcelona Principles...
Lees meer
Medewerkersbereidheid meten: de sleutel tot succesvolle verandertrajecten
Verandering roept vaak gemengde reacties op bij medewerkers. Terwijl sommigen nieuwe uitdagingen enthousiast omarmen, hebben anderen meer moeite om...
Lees meer
De kracht van een kanaal meten met de Power Index
Het evalueren van je kanalenmix is cruciaal. Gebruik je de meest geschikte kanalen? Zijn deze kanalen performant genoeg? De Power Index biedt een...
Lees meer
6 KPI’s om het succes van je intranet te meten
Het succes van je intranet staat of valt met de gebruikersadoptie en -ervaring. In dit artikel delen we 6 KPI’s die je kan hanteren om het...
Lees meer
3 manieren om de impact van je interne communicatie te meten
Resultaten onderzoeken én interpreteren is de eerste stap om de impact van je interne communicatie te meten. Geen idee hoe je eraan begint? Wij...
Lees meer
6 manieren om te weten te komen wat er leeft in jouw organisatie
Het Nederlandse communicatiebureau Involve bracht in 2021 een whitepaper uit over hoe je te weten kan komen wat er leeft in jouw organisatie en wie...
Lees meer
Hoe meet je de bijdrage van communicatie tot het succes van organisaties?
Een van de moeilijkste taken voor communicatieprofessionals is om duidelijk aan te tonen hoe directe, tastbare waarde wordt toegevoegd aan een...
Lees meer