Kenniscentrum
Vonk is de kennis- en inspiratiepartner voor iedereen die meer impact wil creëren dankzij interne communicatie. Hier vind je de nodige kennis en inspiratie om interne communicatie in te zetten als hefboom voor jouw organisatie.
Lid zijn van vonk, wat houdt dat in?
Kennis zit in het netwerk, daar zijn we bij vonk van overtuigd. Elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen, opleidingen volgen van experts in hun vakdomein en tweewekelijks op de hoogte gehouden worden van wat er leeft in ons vakgebied, het is maar een greep uit wat je mag verwachten van het lidmaatschap.
Over vonk3 redenen om visuals te gebruiken in je volgende presentatie
Een beeld zegt soms meer dan 1000 woorden. Maar is visuele ondersteuning tijdens een presentatie écht zo belangrijk? Zeker wel!...
Lees meer
7 redenen om aan de slag te gaan met employee generated content
Employee Generated Content (EGC) is een fijne manier om medewerkers van alle afdelingen te betrekken bij het creëren van content voor je...
Lees meer
E-book: De kracht van video in hr
Wist je dat je met strategisch ingezette video’s een gevoel van samenhorigheid en betrokkenheid onder je teamleden kan opwekken? Dat helpt dan weer...
Lees meer
Hoe AI inzetten in je interne communicatie
Meer dan ooit staan interne communicatoren voor de uitdaging om heel diverse groepen medewerkers te bereiken met aansprekende content en verbindende...
Lees meer
Hoe zorg je voor een toegankelijke website met copy geschikt voor het web?
In dit artikel ontdek je tips voor een toegankelijke website, van SEO-vriendelijke copy tot hulpmiddelen voor mensen met een beperking, oudere of...
Lees meer
Zo maak je goede smartphone foto’s
Foto’s worden gebruikt om een verhaal te vertellen, om emoties op te wekken, aandacht te trekken,… Moet je daarvoor nu overal aanwezig zijn met...
Lees meer
Visual storytelling: hoe hou je de aandacht van lezers vast?
Resultaten van online eyetracking op nieuwssites tonen aan dat mensen eerst en vooral scannen naar visueel interessante elementen. Daarom kan visual...
Lees meer
Zo creëer je betekenisvolle content
Met goede content versterk je de missie van jouw organisatie en de verbinding tussen de organisatie en de mensen die er werken. Zo bouw je vertrouwen...
Lees meer